Take a fresh look at your lifestyle.

Jak připravit pickles

Pokud si chcete levně vytvořit zeleninovou přílohu plnou vitamínů a minerálů, která posílí vaši krev a trávení, vrhněte se do přípravy pickles. Označuje zeleninu kvašenou pomocí bakterií mléčného kvašení. Tento proces konzervace zeleniny je znám lidstvu již tisíce let. Pickles bylo součástí české a moravské lidové stravy do té doby, dokud ho nevytěsnily moderní potravinářské produkty, které nemají s původní recepturou už vůbec nic společného.

Plastová láhev a poklice s pérkem na pickles

Pokud si budete chtít vyrobit opravdu kvalitní pickles, bude dobré, když si pořídíte speciální plastovou láhev, která je opatřena poklicí s přidělaným vnitřním pérkem. U pickles je totiž důležité, aby zelenina byla při kvašení neustále ponořena ve vodě, což se vám díky pérku, neustále tlačícímu na zeleninu, bude skvěle dařit. Jedině zelenina neustále ponořená ve vodě bude zárukou, že mléčné kvašení proběhne správně.

Z čeho se dělá pickles

Základem téměř každého pickles je zelí – bílé nebo červené. Můžeme použít jedno nebo druhé, i kombinaci obou. Dále se na pickles používají kedlubny, ředkve,červená řepa, květák, brokolice – prostě představivosti se meze nekladou.

Jak vyrobit pickles

Správně připravené pickles obsahují spoustu vitamínu C,vitamín B1, B2, B6, vitamín K2 a spoustu enzymů, minerálů (hořčík, draslík, fluor), laktobacilů a kyseliny mléčné.

Pickles z bílého zelí

  • Nakrájíme bílé zelí.
  • Další ingredience, kterou použijeme bude mrkev. Mrkev si nastrouháme na hrubém struhadle. (Můžete ji ale klidně nakrájet na kolečka. Pokud ji však nastrouháte, lépe se se zelím chuťově propojí.)
  • Další ingrediencí, kterou použijeme, je křen. Křen dodá našemu pickles zajímavou ostřejší chuť. Křen je dobré nastrouhat na jemném struhadle.
  • Jako poslední ingredienci dnes použijeme cibuli. (Ale pro ty, kteří cibuli nesnášejí, bude pickles výborné i bez ní.) Cibuli nakrájíme na kolečka a přidáme do směsi.
  • Do směsi dále přidáme 2 špetky hořčičného semínka, kmín podle chuti nakonec přidáme sůlna jedno kilo směsi přibližně jedna čajová lžička soli.

Sůl je v pickles velmi důležitá proto, aby zelenina pustila šťávu. Na druhé straně je třeba se solí zacházet opatrně, protože čím více soli dáte, tím déle budete čekat, než bude pickles hotové.

A nyní budeme promačkávat tak dlouho, dokud zelenina nepustí šťávu.

Proces kvašení

Kvašení pickles probíhá v několika fázích. (Již druhý den zelenina chutná jinak.) Uzavřenou nádobu uložte někam na teplé místo v místnosti. Můžete každý den ochutnávat. Příjemně nakyslé pickles bude hotové zhruba za 4 až 6 dnů.

Proč jíst pickles

Při mléčném kvašení dochází k narušení pevné vazby mezi vlákninou a živinami. Tím pádem se živiny stávají pro trávicí trakt mnohem dostupnější. Při průchodu tenkým střevem se pak ve vyšším množství uvolňují do krve.

Kvašená zelenina také:

  • aktivuje imunitní systém proti bakteriím a virům;
  • posiluje organismus proti infekcím;
  • podporuje tvorbu krve a hormonů;
  • snižuje vysoký krevní tlak.

Pickles bychom měli jíst každý den k syrovému i tepelně upravenému jídlu. Ke každému jídlu bychom si měli dát alespoň 1 lžíci této zdravé dobroty. Pickles můžeme také zakomponovat do salátu nebo si ho dát jako přílohu k masu, které se tak stane lépe stravitelné.

Diskuze, komentuj

Stačí vyplnit jen jméno. Email nemusíte zadávat.